Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych

Strona główna Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych
Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych

Długoletnie badania naukowe w pełni potwierdzają, że większość klientów przy swoich decyzjach w dużym stopniu kieruje się kolorami. Często nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, ponieważ dzieje się to w podświadomej warstwie, ale rzeczywiście tak jest. Dlatego też biorąc się za kreowanie nowej marki czy też próbę rozreklamowania już będącej na rynku należy być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrane w odpowiedni sposób barwy naprawdę mogą zachęcać do kupna czy przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to liczyć się trzeba z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu nie zwróci uwagi na konkretny produkt. Dlatego też nie można tak po prostu wybrać kilka przypadkowych kolorów i wykorzystać je przy tworzeniu marketingowej kampanii, a trzeba nad wszystkim się zastanowić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko samego logo firmy, lecz również opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co oznacza, że konsumenci będą się z nią często stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Często jest to powiązane z emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenie z daną barwą, to zdecydowanie bardziej się on skłoni do skorzystania z propozycji konkretnej firmy. Nie od dziś wiadomo, że niektóre kolory posiadają przypisane jakieś znaczenie, i stanowią niejako kanon w wybranych branżach.

Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i poczucie stabilności, tak więc bardzo chętnie sięgają po niego branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz jednocześnie niebezpieczeństwo, tak więc należy ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółte kolory chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, natomiast zieleń jest używana przez podmioty z branży medycznej, finansowej, lecz również i takie, które chcą podkreślić ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy tęcza kolory dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej znaleźć inne rozwiązanie.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Zostaw odpowiedź